Poklicni kompas: Podpora mladim pri izbiri poklica in promocija vrednosti obrtnih in storitvenih poklicev
Zavod Odriv je partner projekta Poklicni kompas.
Namen projekta je podpora gospodarstvu z aktivnostmi za usmerjanje mladih v poklice, ki jih naša dolina potrebuje v smislu usklajevanja ponudbe in povpraševanja ter povrniti ugled, vrednost in pomembnost obrtnim in storitvenim poklicem.
Projekt se izvaja v dveh fazah:
- faza: 1. 3. 2025 – 31. 8. 2025
- faza: 1. 9. 2025 – 30. 9. 2026
Vodilni partner projekta je Območna obrtno-podjetniška zbornica Ravne na Koroškem. Zraven Zavoda Odriv so partnerji projekta še Ljudska univerza Ravne na Koroškem in ALP Peca.
Senčenje na delovnem mestu
Zavod ODRiV bo aktivno sodeloval pri vseh delovnih paketih projekta, naša ključna naloga pa bo izvedba DP5: organizacija in izvajanje senčenja na delovnem mestu. Preko tega bodo udeleženci neposredno spoznavali različne poklice v praksi.
Opis senčenja
Senčenje je ena najbolj učinkovitih metod za vpogled v realno delovno okolje. Mladim omogoča, da v podjetju ali organizaciji spremljajo mentorja pri vsakodnevnem delu, opazujejo delovne procese, naloge in dinamiko delovnega mesta. Gre za pasivno učno metodo, ki nudi priložnost za pridobitev izkušenj iz prve roke ter krepitev razumevanja o dejanskih pričakovanjih in zahtevah poklica.
Komu je senčenje namenjeno?
Senčenje je namenjeno dijakom Gimnazije Ravne na Koroškem in Srednje šole Ravne na Koroškem, starim med 15 in 19 let. Primerno je za mlade, ki se odločajo za specifične poklicne poti ali raziskujejo možnosti nadaljnjega izobraževanja in zaposlitve, saj jim omogoča, da za določeno obdobje spremljajo mentorja na delovnem mestu in dobijo vpogled v realno delovno okolje.
Ključni cilji programa:
Ključni cilj senčenja je omogočiti dijakom neposreden vpogled v poklicno okolje, kar jim bo pomagalo pri informirani odločitvi o nadaljnji karierni poti. Z vključitvijo v delovno okolje dijaki:
- pridobijo realistično predstavo o vsakodnevnem delu in delovnih nalogah,
- spoznajo konkretne delovne pogoje in delovno kulturo,
- okrepijo svojo motivacijo za nadaljnje izobraževanje ali poklicno pot,
- razvijejo mehke veščine, kot so komunikacija, odgovornost in opazovanje delovnih procesov,
- dobro premislijo o svojih interesih in potencialih glede na izkušnjo.